Strona internetowa, jak zacząć, budować i skończyć.

Strona internetowa, jak zacząć, budować i skończyć.

Od czego zacząć?

1. Jaki jest Twój cel dla tego projektu?

Zaczynamy od ustalenia celu lub celów powstania strony internetowej.

To podejście pozwoli uniknąć wielu nieporozumień i ewentualnie czasochłonnej przebudowy strony, kiedy zdasz sobie sprawę, że coś tworzysz, ale nie wiesz czy jest to pomocne w czymkolwiek.

Posłużę się tu przykładem współpracy ze znajomym. Zamówił on stworzenie strony internetowej, poprosiłem zatem o jasne sprecyzowanie celu strony.

Odpowiedź była bardzo dobra:

„Tamulewicz.com – strona z artykułami, recenzjami książek, zintegrowana z LinkedIn. Strona ma wspierać klientów - osoby decyzyjne w firmach, zachęcać do kontaktu ze mną w sprawie prowadzenia projektów.
Strona ma dawać merytoryczne informacje osobom, które szukają rozwiązań dla prowadzonych przez siebie projektów.

Co mi da strona internetowa:
Pomoże mi poznać zakres marketingu internetowego. Pomoże mi w pozyskaniu nowych klientów. Uwiarygodni mnie jako partnera dla klientów, którzy rozważają rozpoczęcie pracy ze mną."

Powyższe informacje były dla mnie wystarczającą wskazówką, by dobrać odpowiedni styl strony.

 2. Energia do działania

Potrzebne nam paliwo, by wytrwać w podróży do celu, tym paliwem są emocje.

Tak więc doładujmy się! Odpuśćmy sobie teraz myślenie, a skupmy się na emocjach i uczuciach.

Co mi da osiągnięcie celu? Uczucie dumy, poczucie bezpieczeństwa, radość z dochodowego biznesu? Poczucie wolności z powodu tego, że robisz dokładnie to, czego chcesz?

Czemu to ważne?

Za chwilę będziemy tworzyć długą, nudną , może trudną listę rzeczy do zrobienia. Przebrniemy przez to skutecznie, jeśli będziemy ciągle pamiętać, jaki jest cel owej listy i jaka czeka nas nagroda (dobre emocje). 



Image

 3. Lista do zrobienia

a) Wybierz domenę, czyli nazwę strony www i serwer, czyli miejsce, gdzie strona będzie przechowywana,

b) Wybór CMS-a (odradzam strony bez dostępu do kodu),

b) Stwórz Menu – jakie podstrony chcesz mieć,

d) Logo i identyfikacja graficzna (przykład: https://growyourbusiness.solutions/blog/us-plus )

e) Teksty, grafika

f) Polityka Prywatności i RODO

g) Konta mediów społecznościowych

f) Google Biznes

 4. Zaplanuj działania

Budowa strony internetowej może trwać od kilku dni do kilku miesięcy.

Pracuj nad nią systematycznie, poświęcając np. godzinę dziennie. Obiecaj sobie tylko to, że poświęcisz na pracę godzinę czasu. W tym momencie nie myśl o tym, co musi być zrobione.

Skupianie się tylko na czasie, a nie na tym, co musisz zrobić, uwolni cię od stresu.

Po każdej sesji - nagradzaj siebie!

Wykorzystaj technikę Pomodoro by być bardziej efektywnym.

 5. Delegacja

'Do what you do best , get other people to do the rest'

Sukces projektu wymaga dobrze wykonanej pracy w wielu obszarach. Do każdego z tych obszarów musisz zatrudnić specjalistę, by całość mogła dobrze funkcjonować i być konsekwentnie rozwijana. Nie zajmuj się tym, czego nie robisz najlepiej, lub jest to poniżej wartości Twojej pracy. Musisz też wiedzieć, jak delegować zadania i jednocześnie być odpowiedzialnym za to, co delegujesz. Z drugiej strony nie masz wyjścia jeśli chcesz mieć dobrze zrobiony projekt, „ogarnę to sam" będzie tylko stratą czasu.

Mamy kilka różnych obszarów wymagających różnych kompetencji przy budowie strony internetowej:

Grafik – logo, wizytówka, banery, graficzne elementy strony

Deweloper – budowa strony internetowej, SEO,

Copywriter – pisanie tekstów na stronę www i na konta mediów społecznościowych

Marketing – praca nad Google AdWords, reklamami w FB/Instagram

Tester – sprawdza stronę www pod względem błędów i zgodności ze standardami

 6. Korekty

Pomyłki są nieuniknione. Mam 15-letnie doświadczenie w budowie stron internetowych i mogę zapewnić, że Twój projekt może powstać szybko, ale późniejsze poprawki, korekty, zmiany mogą ciągnąć się w nieskończoność. Na koniec proponuję zatrudnić osobę, która profesjonalnie przetestuje Twój projekt. 

Image

Podsumowanie:

Powyższe punkty są omówieniem ważnych elementów przy budowie strony, ale też planem, jak projekt zakończyć sukcesem. Czym innym jest zapał, wizja, a czym innym strategia osiągnięcia celu.

Na koniec dodam:

„Lepiej by było skończone, niż by było doskonałe".

Powodzenia!